Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Blandband

Av Erica - 8 december 2009 16:33

För en sekund sen skrev jag under det sista på skadeanmälan. Om en liten stund ligger den i brevlådan. Skönt att ha det någorlunda ur världen, bland det värsta som finns är att ha papper hemma som ska skickas som man verkligen inte orkar eller har tid att ta itu med för att det är så omfattande.


Han som körde har väl glömt mig vid det här laget. Kanske tänker han på det någon gång ibland när han närmar sig en korsning vid gryningstid. Jag vet inte hur människor gör i de här situationerna idag. Skulle jag köra på en annan person hade man väl nästan flyttat in hos människan bara för att försäkra sig om att den mådde bra. Eller så förmodar man att den som skadats inte vill ha med en att göra och liksom håller sig undan.


Svårt. Det ska bli spännande att se vad Länsförsökringar har att säga om saken. Vad som egentligen gäller med deras olycksfall- och sjukförsäkring. Det känns lite olustigt att några veckor efter att jag i valet och kvalet BESTÄMT mig för att 'fan jag betalar väl och blir fattig' ifall något skulle hända, så händer det. Tur, ibland, att man är av den lite harigare sorten.


Tips, som ett litet vardagsplus, för den som funderar på att vandra ner mot stan så sitter det en man på en bänk på gågatan. Med sin gitarr. Det är helt fantastiskt. Vi bara stod där och njöt i fulla drag. Det är VÄL värt att gå ner och lyssna på honom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 14 augusti 2012 20:58

En semester har passerat men sommaren klänger sig trilsket och kanske något ursäktande kvar vid knutarna. Jag har grubblat ganska mycket de här månaderna och grubblar till viss del fortfarande. ...

<3

Av Erica - 19 maj 2012 17:05

Av Erica - 19 maj 2012 14:45

Äntligen en dag som kan räknas som okej. Jag grät varje dag i tretton dagar fram tills igår. Mitt huvud har varit fyllt av mjuka tassar, fingrarna genom pälsen en sista gång och särskilt fullt av den vassa kanyl som leddes in i blodet på älskade lill...

Av Erica - 16 maj 2012 22:19

Av Erica - 13 maj 2012 11:45


  Älskade trollunge, nu sover du under liljor, sippor och hyacint. Aldrig mer dina mjuka öron, djupa suckar av välbehag, våldsamma pussattacker eller huvudet uppmärksamt på sned. Aldrig mer trängas framför braskaminen i vintertid och slumra i en k...

Ovido - Quiz & Flashcards