Alla inlägg under november 2010

Av Erica - 22 november 2010 20:54

Den senaste tiden har gått åt till mycket kel med finaste kattungarna

De har varit med när vi har tentapluggat

Och vid andra, festligare tillställningar

Lite när som, faktiskt. Och det säger man ju inte gärna nej till!

Av Erica - 21 november 2010 21:00

Ett av mina favoritögonblick från i somras, på väg tillbaka från Rock.

Av Erica - 17 november 2010 23:47

Dagarna fylls upp av allsköns sjukdomstillstånd och pluggmanier. Det är nästan så att man börjar tro på det där om att stress verkligen är skadligt för kroppen. Tenta på fredag. Snart dags att sova, först efter en liten repetition:

Av Erica - 11 november 2010 23:23

Efter träningen unnade jag mig lite avkoppling med stretching, varmt bad och Sofia Karlsson på hög volym. Det hjälpte mot den värsta träningsvärken. Innan läggdags blir det lite lätt repetition: hjärtsvikt och hjärtinfarkt. Sen sova igen två nätter.

Av Erica - 10 november 2010 22:54

Lunchen blev en toast med getost, honung och pinjenötter tillsammans med en av världens bästa människor på ett av de finaste caféerna nånsin. En perfekt onsdagsflykt från stress och strid.

Av Erica - 9 november 2010 15:16

Ja, se det snöar. Men på fönsterbrädan blomstrar det både bland pelargoner och orkidéer. Inte konstigt att man blir lite förvirrad. Ibland.

Av Erica - 8 november 2010 13:16

Efter ett par skärrande tandvärksattacker tog jag mod till mig och ringde närmsta rekommenderade tandläkarpraktik. Fick en akuttid och infann mig 30 minuter senare i väntrummet. En timme senare sitter jag, en (visdoms)tand mindre, med värkande tandkött och nya kunskaper om att tandläkare faktiskt kan vara empatiska och professionella. Något jag i ärlighetens namn aldrig upplevt förr.


Som den där gången min f.d tandläkare fortsatte lagningen trots att det gjorde fruktansvärt ont (bedövningen måste ha varit otillräcklig men säkert för dyr för att slösa på en sån som mig)


Som den där gången min f.d tandläkare dagen efter att hon bokade tid för att dra ut min hemska visdomstandmed hål i plötsligt sadlade om och sa att hon skulle laga den - och lagade den. Och så var det med det.


Som den där gången jag ringde Folktandvården och frågade hur mycket mitt besök skulle kosta och vi kom överens om ett pris. Den summan var vad jag, fattig student, tog med mig. Efter besöket krävde de att jag betalade 200 kronor MER än vad vi kom överens om. Jag tyckte att så kan de ju inte göra. De tyckte att jag inte skulle gå därifrån innan jag betalat.


Inte konstigt att man dragit sig för att gå till tandläkaren de senaste 24 månaderna.

Av Erica - 7 november 2010 14:25

"They're only little tears..."

"...darling, let them spill..."

"...and lay your head upon my shoulder"

Ovido - Quiz & Flashcards