Alla inlägg under september 2010

Av Erica - 30 september 2010 19:50

Ryggläge och kryddigt te. Kvällen löste sig. Och veckans bästa dag närmar sig :)

Av Erica - 30 september 2010 18:08

Ytterligare stora ämnesområden att lära sig. Tentor som ska klaras av och gå till historien. Nya muskler som ska tränas. När något slutar tar något annat vid. Efter muntlig eftermiddagstentamen i geriatrik och ryggträning som var jobbigare än jag någonsin kunde tro är jag långt ifrån kaxig. Hela min kropp värker och idag var dagen när allt skulle vara frid och fröjd och avklarat och iallafall för tillfället fantastiskt.


Det är det inte. Nu är det soffläge som gäller tills vidare.

Av Erica - 29 september 2010 12:31

Det är fascinerande hur man kan fasa så inför något man gjort säkert 100 gånger. Kropp & själ är i vanlig ordning upproriska men jag ger dem inte mycket till val. Det måste gå den här gången också.

Av Erica - 28 september 2010 19:50

Kanske har jag inte varit tydlig nog med att klargöra det faktum att Ryan Adams är magisk. Helt enkelt magisk.

Av Erica - 27 september 2010 17:31

Apelsin och plugga solo. Imorgon börjar den tre dagar långa seminarie- och examinationsveckan. Ser sådär fram emot det, ja. Passar på att njuta av kvällen istället. Varva fina, fina färger ute med varm choklad och kanske någon film inne. Några av de bästa sätten att tagga ner på.

Av Erica - 26 september 2010 17:25

Varje år, runt tidig höst, får jag besök av en gammal ovän. Hon älskar stress, alltså älskar hon mig. Det brukar vara enkelt att konstatera hennes närvaro som ett litet otäckt otyg vid insidan av naveln. Hon känns precis som ett knippe nålar som sticker, ettrigt och accelererande tills man är så illa tvungen att torka svetten ur pannan och böja sig över halva rummet för att dämpa det. Med lite konsultation från diverse läkare kallar jag henne Magkatarr. Hon är inte farlig men däremot väldans, väldans obehaglig.

Av Erica - 24 september 2010 12:50

En gång (för länge sen) svamlade någon in sin åsikt i debatten om veckans bästa dag och menade på fullaste allvar att det är TISDAGAR. Tänker inte ge mig in i hur personen möjligen kan ha tänkt. Vi vet ju alla att det är fredagar som gäller. Inga vidare kommentarer.


Nu: kaffe och packa väskan

Sen: plocka fläderbär och klappa vovve

Av Erica - 22 september 2010 22:31

Isglass & tentafrågor inför morgondagens massiva brevutskick. På fredag får 240 blodgivare en möjlighet att delta i vår studie som utgår från Blodcentralen i Uppsala.

Ovido - Quiz & Flashcards