Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Rubrik saknas

Av Erica - 8 maj 2009 18:39

Sitter helt fån-nostalgisk och myser med ett glas vitt och högljutt Winnerbäckskrål i vad som skulle kunna vara begynningen till skymning. Ensam hemma i väntan på ett utlovat telefonsamtal.

Nåja, vi får väl se hur det blir med det.

Solen har glädjt oss med sin närvaro men har knappast skakat ner någon värme. Det märktes redan på morgonpromenaden. Solen skar men vinden ven likt förbannat. Liksom klängde sig över, främst och först. Jag får skamset erkänna, hur mycket jag än tar solen i försvar, att vinden vann. Det gör den fortfarande.

Idag har jag sått fler små liv i moder jords mörka mylla. De står och väntar i fönstret på att morgondagen ska bringa lite mer ljus än vad som är tillgängligt just nu. Med ett knippe näring, ett par droppar vatten och en ståle sol var ska det nog kunna ske en del underverk. (Snälla?)

Imorgon ska jag lifta mig ut på landet och räkna fjärilar. Och spendera tid med min mor, som är tillfälligt ensam då faren är iväg på äventyr med gamla vänner.  Ni vet, sovsäckar, whiskey och gamla minnen. Det är få saker som slår det. Ja, inte whiskey då (fy fan), men det andra.

Jag ska snart krypa ut på balkongen och fortsätta där. Jag ser ju härifrån hur grannarna sitter på sina balkonger och myser, som för att trotsa den förvånansvärt smygkalla dagen. Jag kan inte vara sämre än dem. Nej, musik, rånostalgi, filtar, kuddar och precis exakt samma humör som det jag har nu och för att det löftet ska hålla måste jag SPRINGA


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 14 augusti 2012 20:58

En semester har passerat men sommaren klänger sig trilsket och kanske något ursäktande kvar vid knutarna. Jag har grubblat ganska mycket de här månaderna och grubblar till viss del fortfarande. ...

<3

Av Erica - 19 maj 2012 17:05

Av Erica - 19 maj 2012 14:45

Äntligen en dag som kan räknas som okej. Jag grät varje dag i tretton dagar fram tills igår. Mitt huvud har varit fyllt av mjuka tassar, fingrarna genom pälsen en sista gång och särskilt fullt av den vassa kanyl som leddes in i blodet på älskade lill...

Av Erica - 16 maj 2012 22:19

Av Erica - 13 maj 2012 11:45


  Älskade trollunge, nu sover du under liljor, sippor och hyacint. Aldrig mer dina mjuka öron, djupa suckar av välbehag, våldsamma pussattacker eller huvudet uppmärksamt på sned. Aldrig mer trängas framför braskaminen i vintertid och slumra i en k...

Ovido - Quiz & Flashcards