Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Whenever I fall

Av Erica - 8 maj 2011 17:15

Jag vaknade nydrömd och vimmelkantig men vände dagen kvickt med grapefrukt, blå små bär och starkt, starkt kaffe. Det har rört sig en sval tystnad i lägenheten sedan dörren låstes utifrån vid halvtolvsnåret. Jag har haft händerna i jorden hela eftermiddagen, pysslat och sått paprikafrön, några olika citruskärnor och hjälpt några palmer och pelargoner ner i större krukor. Visserligen borde man så tomater och annat eftersom man vet att matbutiksvarorna besprutas med massor av kemikalier men det får bli ett senare projekt. Det känns skönt och fräscht att veta vad det är man äter, även om det bara är en liten del av det stora. Man får i sig så mycket otäckheter på andra sätt, läs det HÄR inlägget från Underbaraclaras blogg som summerar den viktiga dokumentären Underkastelsen på ett strålande sätt!


Nu värker ryggen sådär välbekant och solen är på väg bort. Dagen får avslutas med en av de röster jag favoriserar mest. Känns som ett lagom avslut på en lång och vilsen dag.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Erica - 14 augusti 2012 20:58

En semester har passerat men sommaren klänger sig trilsket och kanske något ursäktande kvar vid knutarna. Jag har grubblat ganska mycket de här månaderna och grubblar till viss del fortfarande. ...

<3

Av Erica - 19 maj 2012 17:05

Av Erica - 19 maj 2012 14:45

Äntligen en dag som kan räknas som okej. Jag grät varje dag i tretton dagar fram tills igår. Mitt huvud har varit fyllt av mjuka tassar, fingrarna genom pälsen en sista gång och särskilt fullt av den vassa kanyl som leddes in i blodet på älskade lill...

Av Erica - 16 maj 2012 22:19

Av Erica - 13 maj 2012 11:45


  Älskade trollunge, nu sover du under liljor, sippor och hyacint. Aldrig mer dina mjuka öron, djupa suckar av välbehag, våldsamma pussattacker eller huvudet uppmärksamt på sned. Aldrig mer trängas framför braskaminen i vintertid och slumra i en k...

Ovido - Quiz & Flashcards